Beginner to the Miata Scene! Hello! - Miata Turbo Forum - Boost cars, acquire cats.

Welcome to Miataturbo.net   Members
 


Meet and Greet Say Hi. De-noob yourself.

Reply
 
 
 
LinkBack Thread Tools
Old 01-12-2014, 02:16 PM   #1
Junior Member
Thread Starter
iTrader: (5)
 
Join Date: Jan 2014
Location: Mount Pleasant, SC
Posts: 388
Total Cats: 4
Default Beginner to the Miata Scene! Hello!

Good Afternoon to all and happy belated new years! Just wanted to introduce myself and say hello! Excited to learn from all of you and have a miata that needs some TLC!
ysleem is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2014, 02:50 PM   #2
Junior Member
iTrader: (2)
 
Join Date: Oct 2013
Location: Arcade, New York
Posts: 116
Total Cats: -4
Default

As a noob myself, with your title containing the word scene prepare to be flamed on. A fellow noob posted something similar in his title and it turned into a 3 page flame fest. Well good luck and don't be to thinned skin or you won't find this forum useful.
Miatacrazy716 is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2014, 03:35 PM   #3
Destroyer of Inconel
iTrader: (37)
 
EO2K's Avatar
 
Join Date: Apr 2010
Location: In ur driveway, abusin' ur WPA
Posts: 9,642
Total Cats: 954
Default

Quote:
Originally Posted by Miatacrazy716 View Post
As a noob myself, with your title containing the word scene prepare to be flamed on. A fellow noob posted something similar in his title and it turned into a 3 page flame fest. Well good luck and don't be to thinned skin or you won't find this forum useful.
+1, I like this guy.

Welcome Ysleem! Post pics of your car, we are very visual people. Acceptable topics include anything related to your Miata, cat, wife/girlfriend/beard, or garage space (so we can be jealous)
EO2K is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2014, 03:49 PM   #4
Senior Member
 
Join Date: May 2011
Location: Pennsylvania
Posts: 1,119
Total Cats: 33
Default

scene.... lmao
Aside from the scene, Welcome!!! what do you have? i see the little pic in your sig, any full size photos? specs?
supercooper is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2014, 04:00 PM   #5
Junior Member
Thread Starter
iTrader: (5)
 
Join Date: Jan 2014
Location: Mount Pleasant, SC
Posts: 388
Total Cats: 4
Default

Haha thanks guys! Will do. just some background:

Recently acquired 1990 miata. Currently doing visual inspections and routine maintenance to the miata since she needed her fluids replenished and i needed an idea of how she is doing!
Dismounted the baggage mount and hopefully next weekend will get to giving her some fresh rear differential fluid. Also the boot's carpeting was removed as i have found mold on the interior of the car's boot/trunk and noticed a little condensation on the battery. So I am also in the process of cleaning that up! Yuck!
Removed the skid plate of the car to inspect radiator and any leaking fluids. Seems like everything looks good so far! Going to put together a project plan and hopefully after a couple weeks of extensive research and forum consultation I will be able to meet my target goals for this wonderful car!

Here are some pics!
Trunk and battery carpetting | Flickr - Photo Sharing!
Deflated spare! | Flickr - Photo Sharing!
baggage mount | Flickr - Photo Sharing!
ysleem is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2014, 04:04 PM   #6
Junior Member
Thread Starter
iTrader: (5)
 
Join Date: Jan 2014
Location: Mount Pleasant, SC
Posts: 388
Total Cats: 4
Default

Quote:
Originally Posted by supercooper View Post
scene.... lmao
Aside from the scene, Welcome!!! what do you have? i see the little pic in your sig, any full size photos? specs?
Yes! I do happen to have some more check them out below:




I'll get more pics when I start actually pulling particular components! Very nice engine bay btw.
ysleem is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2014, 04:11 PM   #7
Destroyer of Inconel
iTrader: (37)
 
EO2K's Avatar
 
Join Date: Apr 2010
Location: In ur driveway, abusin' ur WPA
Posts: 9,642
Total Cats: 954
Default

Check out the rain rail drains as they might be clogged, or I'm guessing the rain rail itself is cracked/leaking. Kinda a bastard of a job to replace it so hopfully its just the drains. One of those is generally where mystery moisture comes from.

Or leaking around the luggage rack thing. I had that on my NA and it drove me batty
EO2K is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2014, 04:16 PM   #8
Junior Member
Thread Starter
iTrader: (5)
 
Join Date: Jan 2014
Location: Mount Pleasant, SC
Posts: 388
Total Cats: 4
Default

Yeah it might just be either of those. I'll take a peek and get back to you!
ysleem is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2014, 04:16 PM   #9
Senior Member
 
Join Date: May 2011
Location: Pennsylvania
Posts: 1,119
Total Cats: 33
Default

Quote:
Originally Posted by ysleem View Post
Yes! I do happen to have some more check them out below:




I'll get more pics when I start actually pulling particular components! Very nice engine bay btw.
thanks! minus the fact that it still has AIDZ.... Im in the process of fixing that situation...
Only thing good about my bay is the clean factor. lol

for some reason your pics arent working.... might just be my computer though...
supercooper is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2014, 04:20 PM   #10
Junior Member
Thread Starter
iTrader: (5)
 
Join Date: Jan 2014
Location: Mount Pleasant, SC
Posts: 388
Total Cats: 4
Default

Hey at least you have a clean bay! I have to get some rust out of mine from brake line leakage (probably due to age of the car) 325K on the chasis! Let me try to embed the image and see if that works. #noobproblems haha


Last edited by ysleem; 01-12-2014 at 04:21 PM. Reason: pictures
ysleem is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2014, 04:21 PM   #11
Senior Member
 
Join Date: May 2011
Location: Pennsylvania
Posts: 1,119
Total Cats: 33
Default

Im thinking the Luggage rack.....
Mine leaked like crazy. Took me a while to figure out the cause. Some RTV silicon worked. It was a rigged situation, and not a fix, but it stopped leaking.

I was gonna offer to buy your luggage rack, but its the same one i have... i was hoping it was the lifted chrome basket style rack. lol I kinda want one of those.
supercooper is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2014, 04:26 PM   #12
Junior Member
Thread Starter
iTrader: (5)
 
Join Date: Jan 2014
Location: Mount Pleasant, SC
Posts: 388
Total Cats: 4
Default

Quote:
Originally Posted by EO2K View Post
Check out the rain rail drains as they might be clogged, or I'm guessing the rain rail itself is cracked/leaking. Kinda a bastard of a job to replace it so hopfully its just the drains. One of those is generally where mystery moisture comes from.

Or leaking around the luggage rack thing. I had that on my NA and it drove me batty
Turns out there was some tape near the taillight assembly and after further investigation there is a large patch of rust on the inner part of the trunk. I will trust my instincts and go ahead and conclude that water is seeping in from there. Nice to know the issue...now to prevent it!

Last edited by ysleem; 01-12-2014 at 04:27 PM. Reason: grammer...
ysleem is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2014, 05:32 PM   #13
Junior Member
Thread Starter
iTrader: (5)
 
Join Date: Jan 2014
Location: Mount Pleasant, SC
Posts: 388
Total Cats: 4
Default

Yeah those definitely look classy! I can see why you want one. Would look good against the red of the car. I think it might also be the luggage rack holes I think part of the project plan will be to eliminate that and eventually a wing
ysleem is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2014, 08:02 PM   #14
Senior Member
 
Join Date: May 2011
Location: Pennsylvania
Posts: 1,119
Total Cats: 33
Default

Quote:
Originally Posted by ysleem View Post
Yeah those definitely look classy! I can see why you want one. Would look good against the red of the car. I think it might also be the luggage rack holes I think part of the project plan will be to eliminate that and eventually a wing
hopefully a functional NON-rice wing. lol
supercooper is offline   Reply With Quote
Old 01-13-2014, 05:57 AM   #15
Boost Czar
iTrader: (61)
 
Braineack's Avatar
 
Join Date: May 2005
Location: Chantilly, VA
Posts: 72,872
Total Cats: 1,790
Default

ysleem, congrats on signing up at the best site on the web!
Braineack is offline   Reply With Quote
Old 04-29-2014, 07:16 PM   #16
Newb
 
Join Date: Oct 2013
Posts: 40
Total Cats: -15
Default

Quote:
Originally Posted by EO2K View Post
Check out the rain rail drains as they might be clogged, or I'm guessing the rain rail itself is cracked/leaking. Kinda a bastard of a job to replace it so hopfully its just the drains. One of those is generally where mystery moisture comes from.

Or leaking around the luggage rack thing. I had that on my NA and it drove me batty
Even though it's not timely.... water intrusion is easy.. remove mount from trunk lid and seal around opening with either polyurethane (Sika, Vulkem) or good grade of silicone (GE or Dow) sealant and re-install. Need to use caution that it's 100% sealed around opening, without using too much sealant. On a car trunk lid, I would use 3m blue tape around the mount base so you can cut and remove any extra sealant which comes out which would be on top of the tape (cannot use any solvent which removes these caulk material that won't remove your paint finish).
davzway is offline   Reply With Quote
 
 
Reply

Related Topics
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
1994 Spec Miata Race Car SM/SM2/SSM For Sale Quinn Cars for sale/trade 6 10-23-2016 08:58 AM
LucaCarMods's Boosted Dutch Miata Build! LucaCarMods Build Threads 11 02-14-2016 07:13 AM
New M62 Miata owner Pist0n Meet and Greet 4 10-01-2015 09:18 PM
WTB HPDE miata - Texas Voltwings Cars for sale/trade 0 09-27-2015 07:40 PM


Tags
greet, meet

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are Off
Pingbacks are Off
Refbacks are Off



All times are GMT -4. The time now is 06:55 PM.